ComfoPlus - Vaak voorkomende vragen

Even de weg kwijt? Geen paniek. In deze lijst kan je de meest voorkomende vragen terugvinden.

Leveringen

ComfoPlus bezorgt zo spoedig mogelijk het gevraagde materiaal.

Groot materiaal wordt via eigen chauffeurs op afspraak aan huis bezorgd. Voor klein materiaal kan je kiezen tussen verzending met Bpost of aflevering in het plaatselijk ziekenfondskantoor.

Hoe snel kan klein materiaal afgeleverd worden?

Indien je een bestelling voor 11 uur plaatst, zal deze (in normale omstandigheden) de volgende werkdag via Bpost aan huis afgeleverd worden. Wanneer een gewenst artikel niet op voorraad is nemen wij steeds contact op om je hierover in te lichten.

Was de vraag "" nuttig?

Hoe snel kan groot materiaal afgeleverd worden?

Groot materiaal zoals hospitaalbedden, hometrainers, rolstoelen etc. worden geleverd op afspraak door onze eigen chauffeurs. De leveringstermijn bedraagt in normale omstandigheden 1 à 3 werkdagen.

Was de vraag "" nuttig?

Hoeveel bedraagt de leveringskost?

Kleine materialen worden bezorgd door bpost. Voor verpakking en verzending van bestellingen met een bestelwaarde < € 50,00 wordt € 8,00 aangerekend. Groot materiaal wordt op afspraak aan huis geleverd door onze eigen chauffeurs. De verplaatsingskost bedraagt hiervoor € 60,00. Leden van de Vlaamse neutrale ziekenfondsen genieten het voordeeltarief van € 30,00. Om een dringende opdracht uit te voeren buiten ons reguliere rittenschema wordt het spoedtarief van € 75,00 gehanteerd. Voor een levering of ophaling op het 1ste verdiep (via een trap) wordt een supplement in rekening gebracht van € 10,00.

Was de vraag "" nuttig?

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben om mijn pakket via Bpost te ontvangen?

De postbode zal het pakket de volgende werkdag nogmaals aanbieden. Ben je ook dan afwezig, wordt het pakket in het dichtstbijzijnde afhaalpunt geleverd. De postbode deponeert dan een kaartje met de gegevens van het afhaalpunt in je brievenbus.

Was de vraag "" nuttig?

Algemeen

Wat is Comfoplus?

ComfoPlus is de hulpmiddelenwinkel en uitleendienst van het Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen en het Vlaams & Neutraal ziekenfonds. Let wel: wij heten iedereen welkom in onze hulpmiddelenwinkel, de uitleendienst is echter voorbehouden voor leden.

Was de vraag "" nuttig?

Hoe kan ik Comfoplus bereiken?

Wij zijn telefonisch bereikbaar op het nummer 03 292 21 60, van maandag t.e.m. donderdag van 7.45u tot 16.30u, op vrijdag tot 12.30u. Indien al onze lijnen bezet zijn kan je een bericht inspreken, wij bellen je dan zo spoedig mogelijk terug. Inkomende e-mails worden ten laatste de eerstvolgende werkdag beantwoord: info@comfoplus.be

Was de vraag "" nuttig?

Krijg ik extra korting wanneer ik lid ben van het NZVL of VNZ?

Wij bieden onze klanten steeds minimaal 10% korting op de officiële verkoopprijzen. Voor bepaalde producten (zoals incontinentiemateriaal van Attends) duiken we ruim 30% beneden de adviesprijs.

Was de vraag "" nuttig?

Zijn er winkels waar ik het materiaal kan bekijken?

Wij hebben winkels te Aalst en Lier, vlakbij de hoofdkantoren van het Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen en het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds. Onze klanten zijn tevens welkom in ons centraal magazijn te Bornem. Klik op deze link voor meer informatie.

Was de vraag "" nuttig?

Vind ik op deze website het volledige aanbod van ComfoPlus?

Onze online catalogus toont enkel de producten die behoren tot ons basisgamma. Heb je elders een bepaald product gezien, of ben je op zoek naar een minder gangbaar of zeer specifiek hulpmiddel? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag verder.

Was de vraag "" nuttig?

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Informatie en persoonlijke gegevens dat ons worden toevertrouwd, behandelen wij in alle discretie, met de grootste zorg en respect voor de privacy.

Was de vraag "" nuttig?

Mijn bestelling

Waar kan ik mijn materiaal ophalen?

Indien thuislevering niet wenselijk is kunnen bestellingen steeds opgehaald worden in één van onze verkooppunten of in een plaatselijk kantoor van de Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen. Kleine materialen kunnen tevens geleverd worden in een Bpost-afhaalpunt.

Was de vraag "" nuttig?

Hoe verloopt de betaling?

  • Aankopen in onze winkels kunnen cash of met betaalkaart betaald worden. Hetzelfde geldt bij leveringen aan huis (op afspraak) door onze eigen chauffeurs.
  • Leveringen door Bpost of afhalingen in een plaatselijk ziekenfondskantoor worden via bankoverschrijving betaald.

Was de vraag "" nuttig?

Verkoop

ComfoPlus is meer dan een hulpmiddelenwinkel!

Kan ik een tussenkomst genieten bij aankoop van een mobiliteitshulpmiddel?

Indien het gebruik van een mobiliteitshulpmiddel definitief van aard is, kan je een aanvraag indienen voor een tussenkomst van de Vlaamse Sociale Bescherming. Hiervoor moet je een specifiek voorschrift laten invullen door de (huis)arts. Indien gewenst kunnen wij een blanco voorschrift via post of e-mail bezorgen. Het ingevulde voorschrift kan ons toegestuurd worden met de post of via een kantoor van de Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen. Na ontvangst neemt één van onze bandagisten de aanvraag in verwerking. Er wordt telefonisch contact opgenomen om het verdere verloop van de procedure te bespreken en een huisbezoek in te plannen.

Was de vraag "" nuttig?

Hoe kan ik krukken verkrijgen?

Standaard (elleboog)krukken kan je bij ons enkel aankopen, de prijs bedraagt € 18,00 per paar. Ze zijn steeds voorradig in onze winkels en in de kantoren van de Vlaamse Neutrale Ziekenfondsen. Voor thuislevering via Bpost wordt een portkost van € 8,00 aangerekend. Kinder- en okselkrukken kan je wel huren, klik op deze link voor een overzicht van onze uitleendienst.

Was de vraag "" nuttig?

Heb ik een voorschrift nodig?

Om materiaal bij ons te huren of aan te kopen heb je geen voorschrift nodig. Uitzonderingen hierop zijn:

  • wanneer je een zorgtraject hebt voor diabetes en je wenst teststrips en lancetten aan te kopen;
  • wanneer je een zorgtraject hebt voor chronische nierinsufficiëntie en je wenst een bloeddrukmeter aan te kopen.

Was de vraag "" nuttig?

Kan ik aangekocht materiaal teruggeven?

De klant heeft het recht af te zien van de verkoopovereenkomst, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief, binnen de 14 dagen te tellen vanaf de dag volgend op de dag van levering. De kost voor het retourneren valt ten laste van de koper. Als referentiedatum gelden de datum van levering aan huis en de datum van de ontvangstnota bij retour. De teruggebrachte goederen moeten volledig, ongebruikt en ongeopend zijn en moeten in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zitten. Bevuilde, beschadigde, onvolledige of hygiëne-gevoelige goederen worden nooit teruggenomen. Uitzondering: gesloten pakken incontinentiemateriaal van Attends worden teruggenomen tot 3 maanden na aankoop.

Was de vraag "" nuttig?

Is er waarborg en dienst na verkoop?

Wij verkopen alle producten met een conformiteitsgarantie. Behoudens uitzonderingen (bv. batterijen en lampen) zijn productiefouten gedurende de eerste 2 jaar na aankoop gedekt. De schade als gevolg van ongelukkige incidenten, verkeerd gebruik of slecht onderhoud is niet gedekt.

Was de vraag "" nuttig?

Verhuur

Voor tijdelijk gebruik kan je via ComfoPlus medisch materiaal huren. Zo hoef je het materiaal niet aan te kopen.

Hoe verloopt de gratis ontlening van een babyweegschaal en afkolfapparaat?

De terugbetaling van 30 dagen huur wordt onmiddellijk verrekend; enkel een onderhoudsbijdrage van 6 euro wordt per artikel aangerekend. Om het afkolfapparaat te kunnen gebruiken heb je een melksetje nodig, tevens bij ons verkrijgbaar. Thuislevering is gratis voor deze materialen. Indien je voor 11 uur een bestelling plaatst, wordt het pakket (in normale omstandigheden) de volgende werkdag door Bpost aan huis geleverd.

Was de vraag "" nuttig?

Hoe kan ik mijn babyweegschaal en afkolfapparaat terugbezorgen?

Een babyweegschaal en/of afkolfapparaat mag je retourneren via een kantoor van je ziekenfonds. De kantoorhouder zal ter plaatse het uitleencontract beëindigen. Je mag het materiaal ook (op eigen kosten) terugsturen via een koerierdienst naar ons logistiek centrum te Bornem.

Was de vraag "" nuttig?

Wat is de procedure om een personenalarm te bekomen?

Neem contact met ons op om het aanvraagformulier te ontvangen via post of e-mail. Van zodra we het ingevulde formulier in ons bezit hebben wordt de aanvraag in verwerking genomen en nemen we telefonisch contact op om een datum voor plaatsing af te spreken.

Was de vraag "" nuttig?

Moet ik een waarborg betalen?

Een waarborg hoef je niet te betalen, per uitzondering voor de huur van een Hilotherm koeltoestel.

Was de vraag "" nuttig?

Kan ik gehuurd materiaal aankopen?

Met uitzondering van een personenalarm kan je het materiaal dat je huurt overnemen van onze uitleendienst. De prijs hangt af van de ouderdom van het materiaal. Let wel: reeds betaalde huur wordt nooit in mindering gebracht van de restwaarde.

Was de vraag "" nuttig?

Heb ik een voorschrift nodig?

Om materiaal bij ons te huren heb je geen voorschrift nodig.