ComfoPlus - Vaak voorkomende vragen

Een vraag? Even de weg kwijt? Geen paniek, we zijn er. In deze vragenlijst kan de meest voorkomende vragen terugvinden.

Leveringen

ComfoPlus bezorgt zo spoedig mogelijk het gevraagde materiaal.

Groot materiaal wordt via eigen chauffeurs aan huis bezorgd. Voor klein materiaal kan u kiezen tussen verzending via BPost of aflevering in het plaatselijk ziekenfondskantoor.

Hoe snel kan (klein) materiaal afgeleverd worden?

Indien u uw bestelling voor 11.00u plaatst, zal deze de volgende werkdag via BPost aan huis afgeleverd worden (een uitzondering kan gemaakt worden als er een stockbreuk is).

Was de vraag "" nuttig?

Hoe lang duurt een aflevering (van groot materiaal) via de chauffeur van ComfoPlus?

De levertermijn bedraagt twee à drie werkdagen, afhankelijk van de regio waarin u woont. We nemen telefonisch contact op om een afspraak te maken en een richtuur door te geven.

Was de vraag "" nuttig?

Hoeveel bedraagt de leveringskost?

  • Klein materiaal kan via BPost aan huis worden geleverd.

  • Bestellingen vanaf € 45,00 worden gratis aan huis geleverd. Voor een bestelling lager dan € 45,00 betaalt u een verzendkost van € 6,00.

  • Wanneer je incontinentiemateriaal per volle doos bestelt, is de levering ook gratis.

  • Groot materiaal wordt door een van onze chauffeurs geleverd. De verplaatsingskost hiervoor bedraagt € 20,00.


  • Babyweegschalen en afkolfapparaten worden portvrij geleverd op een adres naar keuze.

Was de vraag "" nuttig?

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben om mijn pakket van B-post te ontvangen?

De postbode zal uw pakket de werkdag erna nog eens aanbieden. Bent u ook dan niet thuis, zal het pakket op het kantoor van BPost afgeleverd worden, waar u het kan afhalen. De postbode zal een kaartje met de gegevens van het afhaalpunt in de brievenbus steken

Was de vraag "" nuttig?

Algemeen

ComfoPlus helpt u met uw zoektocht naar het meest geschikt hulpmiddel.

Wie is Comfoplus?

ComfoPlus is de hulpmiddelenwinkel en uitleendienst van het Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen en het Vlaams & Neutraal ziekenfonds.

Was de vraag "" nuttig?

Hoe kan ik Comfoplus bereiken?

ComfoPlus is elke werkdag van 7u45 tot 16u30 bereikbaar via mail naar info@comfoplus.be of telefonisch op 03 292 21 60 (Centrale Bornem), 053 76 99 72 (winkel Aalst) of 03 491 86 65 (winkel Lier).

Was de vraag "" nuttig?

Krijg ik extra korting wanneer ik lid ben van het NZVL of VNZ ?

ComfoPlus maakt er werk van om z’n klanten steeds minimaal 10% beneden de officiële verkoopprijzen te laten aankopen. Voor bepaalde producten (zoals incontinentiemateriaal) duiken we ruim 30% beneden die prijs.

Was de vraag "" nuttig?

Zijn er winkels waar ik het materiaal kan bekijken?

ComfoPlus heeft een winkel in Lier, Aalst en Bornem. Hieronder kan u de openingsuren terugvinden.

Was de vraag "" nuttig?

Vind ik op deze website het volledige ComfoPlus aanbod?

Op deze site kan je de meest gangbare hulpmiddelen uit ons aanbod vinden. Minder gangbare of zeer specifieke hulpmiddelen staan niet altijd vermeld, maar behoren veelal ook tot ons aanbod. Onze medewerkers helpen je daar graag verder mee.

Was de vraag "" nuttig?

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

Informatie die de klant aan ComfoPlus verstrekt is vertrouwelijk, ze wordt door de ComfoPlus medewerkers als dusdanig behandeld met respect voor de privacy. Zonder toestemming van de klant kan ze niet gebruikt worden.

Was de vraag "" nuttig?

Mijn bestelling

Waar kan ik mijn materiaal ophalen?

Materiaal kan steeds opgehaald worden in een van onze winkels, of indien gewenst in het plaatselijk kantoor van uw ziekenfonds.

Was de vraag "" nuttig?

Hoe verloopt het betalen?

  • Aankopen in een ComfoPlus verkooppunt kunnen cash of met betaalkaart (bancontact) betaald worden.


  • Leveringen door een pakjesdienst of afhalingen in een plaatselijk ziekenfondskantoor worden via bankoverschrijving betaald.

  • Leveringen aan huis door een ComfoPlus logistieke medewerker worden cash of met betaalkaart (bancontact) betaald.

Was de vraag "" nuttig?

Verkoop

ComfoPlus is meer dan een hulpmiddelenwinkel!

Hoe verloopt de procedure van een aanvraag voor een mobiliteitshulpmiddel?

Indien het gebruik van een mobiliteitshulpmiddel definitief van aard is, kan u een aanvraag doen voor een terugbetaling. Hiervoor dient u een document ‘Bijlage 19’ laten invullen door uw huisarts. Dit ingevulde document kan u ons terug bezorgen per post. Een van onze bandagisten zal contact opnemen om het verdere verloop te bespreken.

Was de vraag "" nuttig?

Wat is de procedure om krukken te verkrijgen?

Krukken zijn steeds in aankoop. De prijs hiervan bedraagt € 12,00/paar. Krukken zijn steeds op voorraad in de kantoren van het ziekenfonds en in onze winkels. Krukken kunnen u ook via Bpost worden toegestuurd mits een portkost van € 6,00.

Was de vraag "" nuttig?

Heb ik een voorschrift nodig?

  • Om materiaal aan te kopen hebt u geen voorschrift nodig. 
Uitzonderingen hierop zijn:

  • Wanneer u een zorgtraject hebt voor diabetes en u wenst teststrips en lancetten aan te kopen

  • Wanneer u een zorgtraject hebt voor chronische nierinsufficiëntie en u een bloeddrukmeter wenst aan te kopen.

Was de vraag "" nuttig?

Kan ik aangekocht materiaal teruggeven?

De klant heeft het recht af te zien van de verkoopovereenkomst, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 dagen te tellen vanaf de dag volgend op de leverdag. De kost voor het retourneren valt ten laste van de koper. Als referentiedatum gelden de datum van levering aan huis en de datum van de ontvangstnota bij retour. De teruggebrachte goederen moeten volledig, ongebruikt en ongeopend zijn en moeten in de oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking zitten.


Bevuilde, beschadigde, onvolledige of hygiëne-gevoelige goederen worden nooit terug genomen.

Was de vraag "" nuttig?

Is er waarborg en dienst na verkoop?

ComfoPlus verkoopt alle producten met een conformiteitsgarantie. Behoudens uitzonderingen (batterijen, lampen, …) dekt die productiefouten gedurende de eerste 2 jaar na aankoop. Ze dekt niet de schade als gevolg van incidenten of als gevolg van verkeerd gebruik of slecht onderhoud.

Was de vraag "" nuttig?

Verhuur

Voor tijdelijk gebruik kan je via ComfoPlus medisch materiaal huren. Zo hoef je het materiaal niet aan te kopen.

Welk materiaal kan ik huren?

Was de vraag "" nuttig?

Hoe verloopt de gratis ontlening van een babyweegschaal en afkolfapparaat?

De eerste drie maanden is deze huur gratis. Bij een afkolfapparaat moet u enkel nog een melksetje aankopen. Dit kan u mee bij uw bestelling vermelden.
Thuislevering is gratis voor deze materialen. Indien u voor 11u uw bestelling plaatst, is uw pakket de volgende werkdag in huis.

Was de vraag "" nuttig?

Hoe kan ik mijn babyweegschaal en afkolfapparaat terug bezorgen?

Uw babyweegschaal en/of afkolfapparaat mag u binnenbrengen in een kantoor van uw ziekenfonds. De medewerker zal ter plaatse de huur voor u stopzetten. U mag het materiaal ook terugsturen via BPost (de portkost dient u zelf te betalen).

Was de vraag "" nuttig?

Wat is de procedure om een personenalarm aan te vragen?

Hiervoor dient u een aanvraag in te vullen. Deze kan u hier terugvinden (…).

Was de vraag "" nuttig?

Moet ik een waarborg betalen?

Een waarborg hoeft u niet te betalen. Er wordt wel steeds een huurforfait aangerekend. Dit forfait dekt het gebruiksrecht voor een periode van 1 maand. Na de eerste maand wordt de huur aangerekend aan dagtarief.

Was de vraag "" nuttig?

Kan ik gehuurd materiaal aankopen?

Met uitzondering van een personenalarm kan u het materiaal dat u huurt overnemen van onze uitleendienst. Hiervoor neemt u best contact op met een van onze medewerkers, zij gaan u een exacte prijs kunnen geven.

Was de vraag "" nuttig?

Heb ik een voorschrift nodig?

Om materiaal te huren bij ComfoPlus heb je geen voorschrift nodig.